Jak wybrać biuro podatkowe?

Artykuł z dnia: 2012-09-11

Jak wybrać biuro podatkowe? Założyłeś własną działalność i postanowiłeś powierzyć prowadzenie księgowości profesjonalnej firmie. To bardzo dobry wybór. Kolejna decyzja, którą musisz podjąć, to wybór właściwego biura które poprowadzi dla Ciebie księgowość. Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze odpowiedniego dla Ciebie biura? Jako pierwsze kryterium, może wziąć pod uwagę lokalizację...


Prawdopodobnie będziesz musiał raz w miesiącu (lub częściej) dostarczać tam faktury, rachunki czy też inne dokumenty księgowe. Warto więc zwrócić uwagę na lokalizację. Sprawdź czy biuro rachunkowe z którym będziesz współpracować, przejmie Twoje obowiązki w kontaktach z Urzędem Skarbowym i z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Zapytaj czy Twoją firmą zajmować się będzie jeden wyznaczony księgowy, który doskonale znał będzie sprawy i zagadnienia związane z Twoją firmą - taki układ jest bezpieczniejszy i wygodniejszy dla Ciebie. Istotną kwestią jest też doświadczenie biura podatkowego w prowadzeniu firm o wielkości i profilu działalności odpowiadającego Twojej firmie. Istnieje niebezpieczeństwo, że jeśli dane biuro obsługuje tylko duże przedsiębiorstwa, może zastosować rozwiązania zupełnie nieopłacalne dla księgowosci Twojej małej firmy. Biuro podatkowe z którym będziesz współpracować musi posiadać uprawnienia do prowadzenia tego typu działalności oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Ostatnim ale też bardzo ważnym czynnikiem są koszty. Zorientuj się jakie są koszty prowadzenia ksiąg rachunkowych w innych biurach w Twoim mieście lub Twojej dzielnicy. Jeśli koszty proponowane przez biuro które wybrałeś, za ten sam zakres usług, są wyższe, spróbuj negocjować.

Ciekawostki:

Biuro rachunkowe świadczy usługi związane z księgowością dla firm i dla osób fizycznych. Każde biuro rachunkowe musi posiadać ubezpieczenie OC za szkody wyrządzone w związku ze swoją działalnością. Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia zależy od zakresu wykonywanych przez biuro czynności